Missie en visie
'Alle tijd is Daltontijd'
Met het Daltononderwijs streven we een brede vorming na die bijdraagt aan een sterke persoonsontwikkeling. Kinderen worden gestimuleerd om op basis van (zelf)vertrouwen uitdagingen aan te gaan om zich te ontwikkelen. Leerkrachten sluiten aan bij de cognitieve, culturele, sportieve en sociaal-emotionele ontwikkeling en de begeleidingsbehoeften van de kinderen.
Op dit moment werken we toe naar 'Alle tijd is Daltontijd'. Dit houdt in dat iedere leerling niet alleen een taak op maat, maar ook een instructierooster op maat heeft. Alle leerlingen weten precies, wanneer er voor zijn niveaugroep een instructie ingepland staat en wanneer er klassikale activiteiten op het rooster staan. Alle andere tijd is voor die leerling vervolgens ‘Daltontijd’ waarin de leerling verplichte en keuzetaken maakt. De taak wordt zo vormgegeven dat de leerling weet naar welke doelen hij toewerkt en welke wegen er zijn om daar te komen. Op deze manier is de leerling meer eigenaar van zijn eigen leerproces, zal hij beter kunnen plannen en resultaatgerichter zijn instructies kiezen.
Wilt u meer weten over het Daltononderwijs kijk dan op de website van de Nederlandse Daltonverenging www.dalton.nl